پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
خداحافظ پدر چاپ

قباد نظری درباره مرحوم بیژن درویش نوشت: «آموزش چاپ بدون نام درویش شاید هیچ‌گاه به جایگاه واقعی امروز خود نمی‌رسید، صنعت چاپ ایران پایه‌ریزی و تکامل آموزشی خود را از مراحل ابتدایی تا آکادمیک پیشرفته همه را مدیون این مرد بزرگ است.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، قباد نظری، مدرس دانشگاه و کارشناس چاپ و کارشناس ارشد گرافیک: «بی شک هرگاه و در هر لحظه از آموزش چاپ سخن به میان می‌آید اولین نام، استاد بیژن درویش کجوری است که به ذهن متبادر می‌گردد و در بین تمام اساتید این رشته مانند ستاره پرفروغی نمایان می‌شود، نامی که برای تمامی فعالان صنعت چاپ و مخصوصاً چاپ آکادمیک کاملا شناخته شده است.
  
آموزش چاپ بدون نام درویش شاید هیچ گاه به جایگاه واقعی امروز خود نمی‌رسید، صنعت چاپ ایران پایه‌ریزی و تکامل آموزشی خود را از مراحل ابتدایی تا آکادمیک پیشرفته همه را مدیون این مرد بزرگ است.

اکثر اساتیدی که در حال تدریس در این رشته هستند از شاگردان ایشان هستند و آنانی هم که به طریق دیگر وارد آموزش آکادمیک صنعت چاپ ایران شده‌اند قطعا بی‌نصیب از آموزش‌های ایشان نبوده‌اند.
 
استاد درویش با تمام سختی‌های آموزش سنتی و در کنار آن یک تنه آموزش علمی و آکادمیک صنعت چاپ را بنیان‌گذاری کرد و صنعت چاپ امروز پیشرفت های خود را مدیون این مرد بزرگ می‌داند.
 
من به عنوان یک دانش آموخته چاپ هیچ گاه نمی‌توانم نگاه مهربان و دلسوز ایشان را از یاد ببرم و به یقین تأکید دارم هیچ شخصی یا استادی در هیچ رشته آموزشی دلسوزتر، صبورتر و مهربان‌تر از ایشان ندیده‌ام.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها